Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih

-SALAM SEMUA-

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok, faktor makanan dan minuman, mmg warna gigi asli dan juga faktor usia…..masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya…kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang…

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:

www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.