BELAJAR TAK TINGGI, INCOME RM100’000. KAU PERCAYA KE?

Ada sorang mamat ni, aku tgok dia ni belajar biasa2 jer. Dia kata income dia masyuk hari2. Aku takde la nak pecaya sangat. Ntah sape2 jer, mana tahu dia anak Kak Mah ke.
.
Satu hari tu, dia jemput aku jumpa dia. Aku pun pergi la. Dalam hati aku, aku nak tengok betul ke dia ni income hari2 masyuk. Aku yang dah memang berbisnes ni pun bukan hari2 masyuk.
.
Sampai di tempat dijanjikan, aku tunggu la dia. Mak aih, aku plak kena tunggu dia, dekat setengah jam jugak. Mau berakar jugak bontot aku ni, haha. Kalau sejam, sure aku terajang dia sampai lekat celah tong gas.
.
Tak lama, dia sampai naik kete mewah. Pinjam kot, kata aku dalam hati. Tapi takpe, kita tengok permainannya macam mana. Muda lagi orangnya. Dia pelawa aku duduk.
.
Aku malas nak panjang2, aku pun cerita la serba sikit latar belakang aku, masuk skali point aku bangga diri. Mana tau dia betul2 anak Kak Mah kan, untung boleh dapat projek. Haha. Dia rileks jer. Then, dia mula bukak mulut.
.
‘Nak tengok income saya bang?’

BERSAMBUNG……
Nanti aku tulis lagi. Tu pun kalo korang rajin ler baca di sini > mentorbisnes.com/mymi1-pasif

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.